اپل می‌تواند سری آیفون ۱۷ را فقط در اتحادیه اروپا با سیم‌کارت الکترونیکی عرضه کند

اپل می‌تواند سری آیفون ۱۷ را فقط در اتحادیه اروپا با سیم‌کارت الکترونیکی عرضه کند
اپل می‌تواند سری آیفون ۱۷ را فقط در اتحادیه اروپا با سیم‌کارت الکترونیکی عرضه کند

اپل بار دیگر با عرضه سری آیفون ۱۷ گامی جسورانه برداشته است، زیرا آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد eSIM را به گزینه پیش‌فرض در اتحادیه اروپا تبدیل کند. تاکنون، سیم‌کارت‌های فیزیکی در بسیاری از کشورهای خارج از ایالات متحده استاندارد باقی مانده‌اند، اما به نظر می‌رسد که این وضعیت با نسل بعدی آیفون‌های اپل در شرف تغییر است.

بزرگترین نشانه، تصمیم اپل برای تکمیل آموزش eSIM توسط کارکنان خرده‌فروشی و فروشندگان در اتحادیه اروپا تا ۵ سپتامبر (به نقل از MacRumors) است. این شرکت اساساً می‌خواهد کارکنان قبل از معرفی سری آیفون ۱۷ در ۹ سپتامبر، آموزش را تکمیل کنند، و این باعث می‌شود که به سختی بتوان این را تصادفی دانست. زمان‌بندی نشان می‌دهد که اپل در حال آماده شدن برای معرفی سری آیفون ۱۷ به عنوان مدل‌های فقط eSIM در اروپا است، اقدامی که می‌تواند به زودی به بازارهای جهانی گسترش یابد.

در ایالات متحده، اپل از زمان آیفون ۱۴ کاملاً به eSIM روی آورده است و هر مدل پشتیبانی از سیم‌کارت فیزیکی را کنار گذاشته است. این امر همچنین باعث شد که این شرکت سینی سیم‌کارت را در ایالات متحده حذف کند. این تغییر در جاهای دیگر تدریجی بوده است، اما این نشانه‌های ظریف به ما می‌گویند که این حرکت می‌تواند به زودی جهانی شود. با این حال، باید دید که چه زمانی این شرکت تغییرات مشابهی را برای بازارهای آسیایی اعمال خواهد کرد، با توجه به اینکه این منطقه به شدت به سیم‌کارت‌های فیزیکی وابسته است.

آیفون ۱۷ با ویژگی های جذاب

مدل‌های فقط eSIM در مقایسه با مدل‌های دارای سیم‌کارت فیزیکی یک مزیت دارند – وجود فضای اضافی در داخل دستگاه، که می‌تواند در موارد استفاده متفاوتی استفاده شود. حذف سیم‌کارت فیزیکی همچنین می‌تواند به شرکت اجازه دهد تا سخت‌افزار را در سطح جهانی ساده و هماهنگ کند. همچنین باید توجه داشته باشیم که اتحادیه اروپا ۲۷ کشور دارد و باید دید که آیا این شرکت برخی از مناطق را به نفع مناطق دیگر از دست خواهد داد یا خیر.

پیش از این توسط تحلیلگر مینگ چی کو اشاره شده بود که حداقل یک مدل از این سری، احتمالاً آیفون ۱۷ ایر، تقریباً به طور قطع به عنوان فقط eSIM در همه جا عرضه خواهد شد. اپل این مدل را بدون جایی برای سینی سیم‌کارت طراحی کرده است تا تا حد امکان باریک بماند. این یکی از مصالحه‌ای است که شرکت باید برای آیفون ۱۷ ایر انجام دهد تا ضخامت بسیار کم آن حفظ شود.

این طراحی مزایای خاصی نیز دارد، زیرا یک روزنه کمتر در دستگاه، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار گوشی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، eSIMها امنیت بهتری نیز ارائه می‌دهند، زیرا نمی‌توان آنها را از دستگاه جدا کرد. سری آیفون ۱۷ به زودی اعلام خواهد شد.

مهتاب جهاندار
فارغ‌التحصیل نرم‌افزار و علاقه‌مند به دنیای موبایل هستم. با عشق به تکنولوژی، اخبار و بررسی‌های گوشی‌های هوشمند را می‌نویسم تا به شما در انتخاب بهترین‌ها کمک کنم.