بازار گوشیهای هوشمند چین در ماههای آوریل تا ژوئن رشد ناچیزی را تجربه کرد و تنها ۱ درصد افزایش در کل محمولهها نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت. طبق آخرین گزارش Counterpoint Research ، انتظار میرود هواوی و اپل از نظر رشد سالانه، پیشتاز همه شرکتها باشند.
انتظار میرود هواوی با رشد ۱۲ درصدی در عرضه، در صدر همه برندها قرار گیرد. این رقم عمدتاً به تقاضای قوی برای دستگاههای آن در طول جشنواره خرید سالانه ۶۱۸ و همچنین برنامه یارانهای دولت نسبت داده میشود.
اپل و ادامه موفقیت آن
برنامه یارانه ملی، گوشیهای هوشمند، تبلتها، دستبندهای هوشمند و ساعتهای هوشمند با قیمت کمتر از ۶۰۰۰ یوان (۸۲۰ دلار) را پوشش میدهد و تخفیف یکباره تا سقف ۵۰۰ یوان (۶۸ دلار) ارائه میدهد. تنها مشکل اساسی این است که این برنامه میتواند در نیمه دوم سال کاهش یابد.
اپل تنها برند دیگر در بین پنج برند برتر است که انتظار میرود در سهماهه دوم شاهد رشد مثبت فروش باشد و تخمین زده میشود که ۸ درصد رشد داشته باشد. اپل به لطف تخفیفهایی که درست قبل از جشنواره خرید ۶۱۸ چین اعمال کرد، در ماه مه شاهد افزایش تقاضا برای سری آیفون ۱۶ خود بود.
دو برند اپل و هواوی با محصولاتی نوآورانه تاکنون توانستند محبوبیتی بزرگ بدست آورند. بنابراین بدیهی است که شاهد موفقیت آنها در بازارهای مختلفی از جمله چین باشیم. البته هواوی در چین محبوبیت بیشتری نسبت به سایر بازارها دارد اما موفقیت اپل در این عرصه نشان دهند عملکرد بالای کمپانی است.
دیدگاه ها