اپل اخیراً ویژگیهای هوش مصنوعی خود را اعلام کرده است که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، اما به مدلهای آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۶ نیاز دارد. پیشتر حدس زده می شد که آیفون ۱۶ می تواند شاهد افزایش فروش باشد و همه اینها به لطف تلاش های جدید هوش مصنوعی این شرکت است. با این حال، در این مرحله نباید خیلی خوشبین باشیم، زیرا یکی از تحلیلگران ادعا می کند که سفارشات آیفون ۱۶ با وجود طراحی جدید و داخلی های ارتقا یافته با پشتیبانی از Apple Intelligence مانند مدل های فعلی خواهد بود.
Apple Intelligence یکی از نقاط کلیدی فروش iOS 18 است و مدلهای آینده آیفون ۱۶ اپل میتوانند برخی از ویژگیهای انحصاری را دریافت کنند که قبلاً استدلال معتبری برای افزایش فروش بود. با این حال، تحلیلگر Ming-Chi Kuo در آخرین پست خود در Medium بیان می کند که ویژگی های هوش مصنوعی یا Apple Intelligence تاثیری بر فروش آیفون ۱۶ یا سفارشات تامین کنندگان نخواهد داشت.
این تحلیلگر دو دلیل را برای ثابت ماندن فروش آیفون ۱۶ بیان می کند، زیرا او به نقل از TSMC اعلام کرد که افزایشی در رشد واحد برای امسال مشاهده نکرده است، به این معنی که سفارشات ثابت نگه داشته شده اند. وی همچنین اظهار داشت که لارگان، یکی از تامین کنندگان اپل، ادعا می کند که سفارشات مدل های رده بالا مانند سال گذشته است.
طبق گفته کو، سفارشات آیفون ۱۶ اپل برای نیمه دوم سال جاری در حدود ۸۷ میلیون دستگاه باقی خواهد ماند که ۴ میلیون کمتر از سفارشات آیفون ۱۵ در همین مدت زمان است. در حالی که Kuo بیان میکند که ممکن است از تامینکنندگان خواسته شده باشد که تعداد سفارشها را افزایش دهند، این ممکن است به دلایل خاص در صنایع یا اجزای خاص باشد.
علاوه بر این، کو همچنین بر این عقیده که اپل هوشیاری فروش آیفون ۱۶ را افزایش میدهد، «ممکن است خیلی خوشبینانه» باشد، پایبند بود. این به این دلیل است که Apple Intelligence تنها به یک زبان – انگلیسی ایالات متحده، در دسترس خواهد بود، که به این معنی است که بازار آن در مناطق دیگر عقب رانده خواهد شد. تصمیم این شرکت برای عدم ارائه فناوری هوش مصنوعی به اتحادیه اروپا نیز به حفظ تقاضا برای این گوشی کمک خواهد کرد.
بلومبرگ اخیراً پیشنهاد کرده است که تقاضا برای آیفون ۱۶ در سال جاری ۱۰ درصد افزایش می یابد و Apple Intelligence این دستگاه را به ارتفاعات جدیدی می کشاند. با این حال، کو معتقد است که ممکن است اینطور نباشد. ما بر این باوریم که در دسترس بودن Apple Intelligence در بازارهای کمتری نقش مهمی در جمع آوری تقاضا ایفا می کند، اما کاملا مطمئن نیستیم که این میزان نسبت به سال گذشته کمتر باشد. از آنجایی که حرف آخر بر عهده اپل است، بهتر است اخبار را با کمی نمک در نظر بگیریم.