کارشناسان صنعت می گویند که بازار جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال به سال رشد کرده است و این فروش بیشتر را به چرخه جایگزینی تلفن همراه نسبت می دهد. و با رشد بخش، رقابت بین پنج برند برتر گوشی های هوشمند جهانی تشدید شد.
در سه ماهه سوم، سامسونگ و اپل سهم بازار تقریباً برابری داشتند. هر شرکت تقریباً ۱۸ درصد از بازار جهانی گوشی های هوشمند را در اختیار داشت و سامسونگ به سختی از موقعیت رهبری خود دفاع می کرد.
یک سال پیش، سامسونگ ۲۱ درصد از بازار را در اختیار داشت و اپل ۱۷ درصد از بازار را در اختیار داشت. ناظران صنعت (از طریق Canalys) می گویند اپل از بالاترین حجم حمل و نقل در سه ماهه سوم تا به امروز در سال ۲۰۲۴ برخوردار بوده است. موفقیت این شرکت به دلیل تقاضای زیاد برای سری آیفون ۱۵ و مدل های قدیمی بود.
شیائومی درصدی از سهم بازار جهانی را به دست آورد و با ۱۴ درصد جایگاه سوم را از آن خود کرد. جالب اینجاست که OPPO و Vivo نیز تقریباً هر کدام از سهم بازار تقریباً برابری در حدود ۹٪ داشتند و برای رتبه چهارم مبارزه کردند.
سامسونگ و اپل همچنان پیشتاز خواهند بود
اگرچه بازار جهانی گوشیهای هوشمند در سهماهه سوم شاهد عرضههای بالاتر و رقابت تنگاتنگتر بین پنج برند برتر بود، اما تسلط سامسونگ و اپل به خودی خود باقی مانده است.
در واقع، با حرکت رو به جلو، سامسونگ و اپل بیشترین آمادگی را برای مقابله با چالش های جدید دارند. ناظران صنعت می گویند که با بهبود شرایط بازار، فروشندگان با موانع نظارتی مرتبط با محیط زیست بیشتری مواجه خواهند شد. OEM هایی که دارای زنجیره تامین موثر، موجودی سالم و بازاریابی و فروش بهینه هستند، بیشترین شانس را برای رهبری بخش جهانی خواهند داشت.
سامسونگ بهترین پشتیبانی مشتری، زنجیره تامین و سطح موجودی سالم را در بین تمام تولیدکنندگان اندروید دارد. از حضور خردهفروشی جهانی بهره میبرد که هیچ سازنده تلفن اندرویدی نمیتواند با آن برابری کند. با این حال، اپل در موقعیت مشابهی قرار دارد و به همین دلیل است که غول کوپرتینویی همچنان بزرگترین تهدید سامسونگ برای تاج و تخت خود باقی مانده است.
با بهبود شرایط بازار، فصل خرید تعطیلات آتی آزمایشی برای هر OEM خواهد بود تا توانایی خود را در مدیریت موجودی و عرضه جهانی محصولات بالقوه پرفروش موبایل خود را نشان دهد.