تو دنیای امروزه کسبوکارهای متعددی وجود داره که هرکدوم از اونا تو فضای آنلاین فعالیت دارند. بعضی از اونا تو پیجهای اینستاگرامی، کانالهای تلگرام و بعضیاشون هم تو سایتهای مختلف فعالیت میکنن. اما کسایی که از سایت برای کسبوکارشون استفاده میکنن، باید به چند نکته اساسی دقت داشته باشن که بتونن رتبه سایتشون رو افزایش بدن. مهمترین نکته هم، استفاده از خدمات سئو برای سایت هستش.
اما خدمات سئو چیه؟ یا اصلا چه نقشی توی رشد سایت داره؟ قطعا کسایی که سایت داشته باشن و دنبال راهکارهای برای رشد سایتشون باشن، به خوبی میدونن که سئو سایت چه تاثیری روی رشد سایتشون داره. درواقع یه سئو حرفهای میتونه سایت تازه تاسیس رو به بالاترین رتبه گوگل برسونه. پس استفاده از سئو مهمترین و حساسترین موضوعیه که صاحب سایت باید به اون توجه داشته باشد. البته که تو این مسیر باید از اشخاص باتجربه مثل مشاور سئو کمک گرفت.
برای اینکه از سئو به درستی توی سایت استفاده کنیم، چند نکته اساسی وجود داره که باید قبل از عقد قرارداد با سئو کار به اونا توجه کنیم. درواقع باید کاملا باید بهخوبی با نقش مشاور سئو و تاثیری که میتونه روی سایت داشته باشه آشنا بشیم. به همین جهت هم باید از مشاور سئو استفاده کرد.
خدمات سئو چه تاثیری در سایت دارد؟
یه سایت تازه تاسیس رو تصور کنید که هیچ ایده و قابلیتی برای فعالیت نداره، بهنظرتون چه جوری میتونه مخاطبهای بیشتری رو به سمت خودش جلب کنه؟ مسلما انتشار محتوای مناسب و جذاب، اصلیترین کاریه که به صاحب سایت کمک میکنه مخاطبین بیشتری رو به سمت خودش جلب کند. حالا اگه این محتوا براساس نکات سئو باشه، گوگل هم امتیازهای خوبی برای سایت قائل میشه.
اگه بخوایم دقیقتر درمورد تاثیرات سئو تو سایت حرف بزنیم، باید بگیم که خدمات سئو، مثل بهینهسازی موتورهای جستجو، محتوا مناسب وغیره به افزایش رتبه وب سایت تو نتایج جستجوی گوگل کمک کرده و با بهتر کردن نکات سئو، وب سایت بیشتر در معرض توجه اشخاص قرار میگیره. این موضوع ترافیک ارگانیک سایت رو افزایش میده و به جذب کاربران جدید کمک میکنه. سئوی مناسب باعث میشه که وب سایت شما باتوجه به کلمات کلیدی که داره، و البته محتوایی که منتشر میکنه برای کاربران بیشتر نمایش داده بشه.
مشاور سئو چه کسی است؟
مشاور سئو تنها کسیه که میتونه با استفاده از دانشی که داره، و البته با استفاده از قابلیتهای خود گوگل، رتبه سایت رو افزایش بده. مشاور سئو کسی هستش که تو فضای گوگل کار میکنه که سایتها رو بهینه کنه و تو نتایج جستجو، رتبه سایت رو بالاتر بیاره. یعنی همون کسی که تلاش میکنه وقتی یه شخص چیزی رو تو گوگل جستجو میکنه، سایت مورد نظرش تو صفحه اول نشون داده بشه. این کار شامل چند کار مثل بررسی کلمات کلیدی، بهینهسازی محتوا، لینکسازی و خیلی چیزای دیگهست که کمک میکنه سایت تو جستجوهای گوگل بهتر دیده بشه. مجموع این کارا باهم باعث میشه که یه سایت محتوا بهتری داشته باشه و بتونه امتیاز بهتری به دست بیاره.
مشاور سئوها معمولاً با تکنیکهای مختلفی مثل بهبود سرعت سایت، اصلاح ساختار صفحات، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، طراحی مناسب سایت و عکس و ویدیوهای لازم و تولید محتوای باکیفیت، به سایتها کمک میکنن تا در رتبهبندیهای جستجو بالا بیان. هدف هرکدوم از مشاور سئوها اینه که کاربرهای بیشتری رو به سایت جذب کنن و تجربه بهتری برای اونها فراهم کنن. پس اگه بخوایم به صورت کلی یه مشاور سئو رو بشناسیم، باید بگیم کسی هستش که میتونه تغییرات مثبت زیادی رو برای سایت ایجاد کند.
مشاور سئو چه ویژگی های دارد؟
الان بهخوبی میدونیم که مشاور سئو چه کسیه و میتونه چه تاثیری روی رشد یه سایت داشته باشه. اما بهنظر شما مشاور سئو چه ویژگیهای داره؟ داشتن یه سری ویژگیهای مشخص، کمک میکنه که ما بتونیم مشاور سئوهای بهتر رو شناسایی کرده و انتخابشون کنیم:
مسئولیتپذیری در کار
اولین ویژگی یک مشاور سئو مناسب، مسئولیتپذیری در کار است، یعنی یک مشاور سئو باید بدونه که مسئولیتی رو در قبال یک شخص یا تیم قبول کرده و باید مطابق با چیزی که صاحب سایت درنظر داره، محتوای مناسبی رو ارائه بده یا از بقیه خدمات سئو تو سایت استفاده کنه. در صورتی که مشاور سئو مسئولیتپذیر نباشه نمیتونه بهصورت مداوم تو سایت فعالیت کنه و رتبه اونو بالا بیاره.
پاسخگویی مناسب
یکی دیگه از ویژگیهای مشاور سئو خوب، پاسخگویی مناسب هستش. مشخصه که خیلی از ما اطلاعات و آگاهی کامل درمورد روند کار سئو رو نداریم، پس برای اینکه بدونیم رشد سایتمون در چه مرحلهای قرار داره از مشاور سئو سوال میکنیم. تو این شرایط مشاور سئو باید پاسخگویی مناسبی داشته باشه و تمام سوالات صاحب سایت رو تو فرصت مناسب جواب بده. در این صورت کارفرما مطمئن میشه که مشاور سئو شرایط سایت رو به خوبی درک کرده و برای رسیدن به رتبه مناسب هدف مشخصی هم داره.
مشخص کردن روند رشد
مسلما هر سایتی، چه سایتهای تازه تاسیس و چه سایتهای که قبلا تو گوگل فعالیت داشتن، باید روند مشخصی رو بری رشد طی کنن. این روند با بررسی سایت و تغییرات احتمالی قابل پیشبینی هستش. مثلا مشاور سئو با بررسی سایت و تعیین کردن هدف نهایی، روند احتمالی رشد رو هم به صاحب سایت توضیح میده. این روند میتونه برای هر سایت متفاوت باشه.
مشخص کردن هدف
مشخص کردن هدف، اصلیترین ویژگی یه مشاور سئوه خوبه که نشون میده تو کارش جدی هستش. البته منظورمون این نیست که مشاور سئو بگه سایت رو تو مدت ۶ ماه به رتبه یک میرسونه، چون این هدف تو بازده زمانی ۶ ماهه امکانپذیر نیست، اما تعیین کردن هدفهای قابل دسترسی به خود مشاور سئو و کارفرما کمک میکنه که با روند کلی کار آشنایی بیشتری داشته باشن.
بررسی سایت و توضیح تغییرات موردنیاز
اولین قدمی که یه مشاور سئو خوب باید برای بالا بردن رتبه یه سایت برداره، بررسی سایت و ایجاد تغییرات لازمه. چون سایتی که به دست مشاور سئو سپرده میشه قطعا یه سری مشکلات و اشتباهاتی داره، پس مشاور سئو باید اون اشتباهات رو بررسی کنه و با توضیحشون به صاحب سایت، تغییراتی توی محتوای سایت و حتی طرح اون بده. این کار همون مشاوره سئو سایت هستش که روند کلی کار رو مشخص میکنه.
نکات مهم در قرارداد با مشاور سئو
وقتی کسی بخواد با یه مشاور سئو قرارداد ببنده، چندتا نکته مهم هست که باید حواسش بهش باشه. اول از همه باید مطمئن بشه که تو قرارداد دقیقاً توضیح داده شده چه کارهایی قراره انجام بشه، مثل بهینهسازی محتوا، لینکسازی، یا بهبود سرعت سایت. اینجوری شفافیت بیشتری داره و میدونه از مشاور سئو چه انتظاری داشته باشه. علاوه بر اون بهتره که یه یازده زمانی مشخص بشه که مشاور سئو در اون بازده زمانی به یه هدف مشخصی رسیده باشه.
صحبت در مورد هزینهها و نحوه پرداخت یه نکته مهم دیگهای هستش که حتماً تو قرارداد بهش پرداخته بشه. چون روند کار مشاور سئوها کاملا باهم متفاوت هستش. بعضی مشاور سئوها پروژهای کار میکنن و بعضی دیگه ماهانه حقوق میگیرن. شخص باید حواسش باشه که وعدههای غیرواقعی مثل رسیدن به رتبه یک گوگل تو مدت کوتاه رو جدی نگیره، چون سئو یه فرآیند زمانبره. تضمینهایی که تو قرارداد میاد هم باید منطقی باشن و بر اساس عملکرد واقعی سایت تو طول زمان باشه، نه وعدههای بیاساس.
علاوه بر اون، باید از مشاور سئو خواسته بشه که درمورد روند کارش توضیح بده و کارفرما رو با برنامههای که داره آشنا کنه. چون اینجوری صاحب سایت میتونه بهتر به مشاور سئو اعتماد کنه.
مشاوره سئو از شخص یا تیم، کدام بهتر است؟
خدمات مشاوره سئو مختلفی امروزه ارائه میشه. برای مثال یک مشاور سئو به صورت تکی و برخی مشاور سئوها هم با تیمهای خدمات سئو کار میکنند. خیلی از اشخاص فکر میکنند که مشاور سئو توسط تیم مشاوره فعالیت بیشتر و بهتری انجام میدن، اما خب تشخیص دقیق این موضوع بسته به کار خود شخص و نمونهکارهای که داره بستگی داره. شاید تیمهای سئو بتونن وقت بیشتری برای بهینهسازی سایت بزارن، اما به این معنی نیست که مشاور سئو توسط یک فرد تاثیر خوبی روی سایت نداره. به زبون ساده، برای انتخاب مشاور سئو خوب باید به تخصص و تجربه سئو فرد یا گروه توجه کنیم.
اما اگه نمیدونید مشاور سئو خوب رو از کجا پیدا کنید، یا هیچ ایدهای برای بهبود سایتتون ندارید، اصلا نگران نباشید. چون میتونید تو آژانس دیجیتال مارکتینگ هویج، از بهترین خدمات مشاوره سئو استفاده کنید. ما در هویج ابتدا با مشاوره سئو رایگان جایگاه و شرایط سایتتون رو مشخص میکنیم و سپس پلن سئو مناسب رو برای بهتر کردن رتبه سایتتون در بازه زمانی مشخص ارائه میدیم.
ما تو آژانس مارکتینگ، بهترین خدمات سئو رو بهتون ارائه میدیم و بهتون کمک میکنیم که از تمام قابلیتهای گوگل به خوبی استفاده کنید. شاید رسیدن به رتبه یک گوگل فرایند زمانبری باشه، اما قطعا میشه تو بازده زمانی مناسب به این هدف رسید.
کلام آخر
قبلا خدمات سئو و قابلیتهای که برای سایتها ایجاد میکردن به اندازه الان مشهور نبود، درواقع کمتر کسی با تاثیرات سئو روی سایت آشنا بود. اما در حال حاضر خدمات سئو بهاندازهای شهرت دارن که بهعنوان تاثیرگذارترین ابزار برای رشد سایت درنظر گرفته میشن. شما هم میتونید با ویژگیهای که ما تو آژانس هویج براتون در نظر گرفتیم، به رتبه یک گوگل برسید.